מהי השבחת נייר ומדוע אנו זקוקים לו

פליירים מעוצבים בהדפסה איכותית | מאי פרודקשן - הפקות דפוס דיגיטלי

על פניו, כאשר אנחנו מגיעים אל בית הדפוס לבצע הדפסות לעסק או הדפסות לשימושים אחרים, אז באופן טבעי, אנחנו מצפים שהתהליך יתבצע באופן הבא. אנחנו נגיע עם עיצוב ותכנון מסוים, נבצע את כל מה שצריך על מנת שיהיה להדפיס את התוכן על גבי נייר מסוים ואז תתבצע ההדפסה בכמות שאנחנו מעוניינים.

אך האמת היא, שגם אחרי ביצוע ההדפסה, ייתכן מאוד שאנחנו נבצע עוד שלב בתהליך, וזה שלב של השבחת נייר. מדובר בשלב בו לוקחים את הנייר עליו ביצענו את ההדפסה, ולמעשה משביחים אותו על מנת שהוא יהיה הרבה איכותי, מרשים ובמקרים רבים גם הרבה יותר ייצוגי. כך נוכל לספק אותו ללקוחות שלנו או לכל גורם אחר והוא יוכל ליהנות ממנו.

למעשה, אנחנו יכולים להדפיס על גבי כל נייר, בין אם מדובר בנייר רגיל של מדפסת או כל נייר אחר, ולהעביר אותו בתהליך של השבחת נייר. יש סיבות שונות מדוע רצוי שנבצע תהליך שכזה, אנחנו נציג אותן בהמשך המאמר. מה שחשוב לדעת בינתיים זה, שכל בית דפוס מקצועי, בין אם הוא עובד עם לקוחות עסקיים ובין אם הוא עובד עם לקוחות פרטיים, יכול וצריך לבצע תהליך כזה, בין אם מדובר למינציה או תהליכי ציפוי, כמו ציפוי מגע משי.

מדוע חשוב שנבצע תהליך השבחה

יש לכך כמה סיבות. ראשית, הנייר עליו אנחנו מבצעים את ההדפסה, איננו בהכרח נייר חזק ואיכותי. לכן על מנת לשמור עליו, אנחנו חייבים לבצע תהליך השבחה, כך נוכל לייצר נייר עמיד שיחזיק מעמד זמן רב.

שנית, אם אנחנו מבצעים הדפסות לצרכים עסקיים, שיווקיים, פרסומיים, אז מן הסתם אנחנו נרצה למתג את עצמנו. הדרך לעשות זאת, היא באמצעות נייר חזק ועמיד ולא באמצעות נייר שעלול להיקרע בקלות ולהיהרס.

שלישית, יש מקרים רבים בהם מוצרי הדפוס אמורים להחזיק מעמד זמן רב. למשל, כשאנחנו מדפיסים תעודות, חוזים, שלטים וכדומה. אז אנחנו חייבים להעביר את הנייר תהליך השבחה.

מה האופציות שעומדות בפנינו?

כאמור, אנחנו יכולים למצוא מגוון אופציות להשבחת נייר. כל אופציה טובה לצרכים מסוימים, ובמקרים מסוימים גם לסוגים מסוימים של נייר.

למשל, אם אנחנו בוחרים להשתמש בציפוי מגע משי, הרי שאנחנו מעניקים לנייר מגע נעים וחלק, מגע רך וייחודי. אם אנחנו בוחרים למינציה, אז אנחנו מעניקים למוצר שכבה פולימרית אשר מונעת ממנו להיקרע או להישחק.

אופציות אחרות הן להשתמש בלכה סלקטיבית או צביעת פרופיל, דברים שיוצרים תחושה נעימה בעין, בזכות שימוש בחומרי צבע שונים.

לסיכום, אנחנו נבחר את הדרך בה נבחר להשביח את הנייר שלנו, מתוך כוונה לייצר מוצר דפוס דיגיטלי איכותי שיחזיק מעמד זמן רב ויהיה מעוצב בצורה יפה, איכותית ומעניינת עבור כל מי שמשתמש בו.

בית הפקות דפוס – מאי פרודקשן 

להזמנות: 077-8052106

 

☆ בואו נדבר
close slider

    זקוקים לשירותי דפוס למשרד?

    מלאו למטה את הפרטים שלכם ונציג מטעם
    מאי פרודקשן יחזור אליכם בהקדם